24 Eylül 2010 Cuma

Tophane Saldırıları Hakkında AICA Türkiye'nin Basın Bildirisi

Uluslararası Sanat Eleştirmenleri Derneği,

“Kurtarılmış Bölge” anlayışını reddediyor!

21 Eylül 2010, Türkiye tarihine karanlık bir leke olarak kaydedilmiştir.

Tophane – Boğazkesen’deki sanat galerileri, konuklar, sanatçılar imha saldırısına uğramıştır.

Cana ve mala kasteden bu açık, planlı imha hareketi sonrası yaşananlar, en az saldırının kendisi kadar tehlikelidir.

• Saldırganlar, “sokakta içki içiliyor, semt sakinlerinin hassasiyeti dikkate alınmıyor” vb bahanelerle eylemlerini “meşrulaştırma” gayreti içindedir.

Söz konusu “meşrulaştırma” gayretlerinin, kamu görevlileri ve yöneticiler tarafından şu ya da bu düzeyde “olayların gerekçesi” olarak kabul edilmesi, saldırının kendisi kadar dehşet vericidir.

• Bu, hiç kimsenin, hiçbir yerde, hiçbir zaman can ve mal güvenliği olamayacağının kabullenilmesi anlamına gelir.

• Öte yandan, apaçık imha girişimini “kentsel dönüşüm, soylulaştırma -rant yükselişi, kültürel fark”la açıklamaya kalkmak, yaşananları “doğal, kaçınılmaz” hale getirmekten ve sonuçta “meşrulaştırmak”tan başka bir şey değildir.

• Biz Türkiye’de yaşayanlar, genel görüşe uymayanların, kendilerini “memleketin öz, hakiki, asıl sahibi” olarak görenler tarafından “akıllı ol”maya çağrıldığını çok iyi biliyoruz!

• 21 Eylül – Tophane saldırısı, tek tip toplum, tek tip hayat dayatmasıdır, bunu sağlamaya yönelik imha hareketidir.

• Galerileri ve işletmecilerini, sanatçıları, izleyicileri “Müslüman mahallesinde salyangoz sattırmayız” türünden söylemlerle imhaya kalkışanlar, somut bir “kamusal alan” dayatması yapmaktadır.

• Uluslararası Sanat Eleştirmenleri Derneği - Türkiye temsilcileri olarak bizler, bu son derece tehlikeli “Kurtarılmış bölge” anlayışını reddediyor, kamuoyunu dikkatli olmaya çağırıyoruz.

6 yorum:

Adsız dedi ki...

BEFORE OLYMPIC PROBE;
Sir aica. and Olympic Committe;

I hope London Olympiats pass as best by english lenguage communicates and for better commonwealth group. I think London does not stay as international state esthetic by last adjoint architecturas.
I guess sporters represent own autantic, specific estatual presents and style jests, motions, notions at that foire. I wish England can not be more metis-negro after this games.
I think that there is not the partager country state as built by sprit of for only olympic games etc.
I hope sporters, like immigrants can not mix the courses, cours, coulvars. We know thatthe youngs, olds, women, men can not race as anti racists at same times, places as togather.
I last poor, pure declaration on the Olympic Games is their being at three corner of Africa for unimmigrate of them to better countries by that occasion for next quarter century.
(I had requested my invitation but by bute of see you next time)
Valor Alexander

Adsız dedi ki...

Acele yazılmış eleştirel bir yorumsal ve yaratıcı mesaj örneği.
Sayın Travma Drama İslam bol bul Fil Fiiliyatı Film Atölyesi,
İslambol polis kenti burçlarındaki sınamalarda Reha Erdem sinemasının kapsamı ve Ali Akay-a yeni bir sosyoloji kitabı hazırlaması için gönderdiğim, göndereceğim foto materyalleri Reha Muhtar, Ezel Akay hatta Ercan Akyol vd. ile -seni arıyo- diyerek ve bu arada barbarlığı ile şan salarak ülkeyi yöneten Barbaros Şansal-ın nasıl yapıldığını Başak Gürsoy hanımdan da face to face öğrenerek inceleyip yardımcı olur musunuz?
Ayrıca telifi ve jüri üyelikleri bana, Ezel Akay, Tan Sağtürk beylere ait olmak üzere öncelikle Facebook personelleri arasında yüz güzeli ve farklı mimikler yarışması düzenlenecek. Hatta en iyi ve en yaşlı okul müdürlerinin var olan rejime alternatif diktatörler olabilmelerini ve çok memeleri ile seri üretimi temsil Artemis-e tapan herkesin hayat hikayesinin sanat değil zanaat olmasını benzer gruplarla ev ödevi olarak geliştirebilirsiniz. Sosyal medyatik duyurularınız, drama ve literatür gereğince de iletişimleriniz için saygınlıkla sunulur.
Değer İskender

Adsız dedi ki...

"Gezi Parkı Olayları Esnasında"
Barbaros Şansal gibi aksiyoner bir modacı defileden defileye podyumlarda yürüyebilen mankenleri, modelleri çevredeki olgunlaşma enstitüsündeki olası sergiye ve Maçka Parkına, gezmeye ve orada yoksa çocuk parkı yapmaya götürebilirdi.
Bu esnada 1mayıs pankartında "walk reasons, poliçe strikes, pressed waters are, can not doing promonades, sports, baths" yazılı öncü reklamcıların gösterildiği karikatürüm sizlerce ilham kaynağı olarak ilan edilip önemsenilse tam uygun olurdu.
"Estetik gelişimsel problemlerin provasal ispatlarının,fonksiyonel, formal,yapısal olmaları gereğini önceden belirtmiştik.". "Mesela Türkiye zencileşmeye temel neden ülke olduğu halde bu ülkede neden yeterince yoklar. Bu sorunun yanıtı, artık resmen önerildiği halde bu ülkenin başkentinin ve kıyı kentlerinin, Afrika ülke başkentleri ve kıyı kentlerinin mimari görüntülerinin karşılaştırılarak resimli, resmi, resume raporlarının, bu ülke aleyhine çıkacağı endişesiyle yapılmaması veya saklanmasında saklı".
Mecidiyeköy, (eğer layık olunursa ve gerçek kurbanlar kesilirse) otobüs duraklarının karşısında otopark, oto mezarlığı, çocuk parkı, üniversite hastanesi, çifte vatandaşlar vakfı, içine izmaritler atılabilen sigara bırakma havuzu, gene dev dut ağaçları ve sınır yolu boyu yapay gölü vb. ile Taksim'in en az dörtte üçü kadar büyük bir "meydan olursa", 1 mayıs gibi günlerde Taksim'de toplanan kalabalığın yağmurda bile, kenardaki apartmanların ilk katlarının ön kısımlarının sütunlarla desteklenip yıkılarak nasılsa yaklaşık beşer metrelerinin kaldırıma yaya trafiğine verilerek, yürüyerek gidip çarpık kentleşme örneklerinin yıkılarak, paralel yollarla da çekilmiş bulunan kent sınırlarında kır, fabrika,(yakınlaştırılacak)havaalanı vb. karşılaşıp piknik yapılacağı uluslararası,güzel bir yer olur.
Daha önceden beyan edildiği gibi önemli olan, aydınların, sanatçıların, bazı ihmallerini, haksızlıklarını üşenmeden düzelterek, uyduruk "Masumiyet Müzesi" ve sonrasında "Gezi Parkı Olayları" realizasyonu gibi yeni cezalar almamaları.
Değer İskender

Adsız dedi ki...

SANAT, SANATÇI, ESER ELEŞTİRİSİNDE OLASI, FARKLI, ALTERNATİF, DENEYSEL, MOMENTUMSAL, BAĞIMSIZ DEĞİŞKENLER.
Eserlerin karşılaştırılmaları için aynı sanatçı tarafından, aynı sanat dalında, aynı teknikler ile gerçekleştirilip gerçekleştirilmedikleri, eksiklikleri, fazlalıkları ve ortak özellikleri ile farklılıklarının neler oldukları belirtilir. Çok benzer eserler, farklı sanatçılarca farklı yerlerde ve zamanlarda oluşturulabilir. Aynı sanatçılar farklı konularda, çeşitli tarzlı tekniklerle, değişik türlerde eserler yaratabilirler. Sanatçılar sanatta işlenmeyecek ve diğer sanatların veya sanatçıların konuların, yanlış tekniklerle, hatalı metotlarla ve türlerde işleyebilirler.
Burada kısaca bazı pratik, hazırlanabilir imkanlardan örneklerle bahsedilecek. Örneğin internet ortamında tesadüfen her biri farklı bir sanatı profesyonelce iş edinmiş olan "Pelin Özer" isimli, sıradan, yedi farklı sanatçıyla karşılaşılabilmekte. Daha önceden birbirini ve eserlerini iyice tanımayan Pelinlerin hepsi önce farklı sanatların temsilcileri olan ikili kombinasyon ve sürpriz kreatif sonuçlar olacak şekilde karşılaştırılıp tanıştırılabilirler. Fikir, diğerlerinin fotoğraflarını gören birisinin hepsini kendisine benzetmesi, sanatçılarla özdeşleşerek eserlerini sahiplenmesi ve sonrası olarak, farklı gelişmelere açıktır. Mesela daha önceden rol aldığı bir karikatürde aslında farklı mesleklerden olup birbirini tanımayan sevgililerini toplayarak bir müzik grubu kuran bu Pelin önce eşcinsellik, arkadaşlık teklif ederek ortaklık ve masa kurmaktadır.
Sonuçta Pelinler, gerçekten güdüleyici çok renkli ve sesli müthiş motifler, tamamlayıcı armoniler veya vurgular oluşturabilirler, Özerler korosu adı altında toplanabilir hatta soyadı "Pelin" olan başka bir tekil sinema sanatçısının yönetmenlik sınavına verilebilerek toplamda bu yönetmen kadar etmedikleri ispatlanabilirler. Bu alternatifler, her sanat dalında ortamları, temsilcileri kolayca bilinebilen, bulunabilen ve bazlıkları kontrol edilebilen Ersoy, Öztürk, Sönmez , Kaya, Yıldız, Yılmaz gibi soyisimli ailelerin sanatçıları, ve ortamlarında dışa vurarak ifade ettikleri eserlerini mihenkler, sabitler olarak sayarak isabetli eşleştirilmeleri, karşılaştırmaları ile çoğaltılabilir. Bu ülkede, farklı şık olarak, aynı sanat dalında, benzer teknikler ile, benzer konulardaki eserleri ile olmak şartıyla tanımlanabilen, tanınabilen grup olarak Kürt, Bulgar, Rus, Arap göçmenlerin gelişimlerini izlemek de kolay ve ilginçtir.
Değer İskender

Adsız dedi ki...

1
TÜRK DIŞ İŞLERİ VE SAVUNMA BAKANLIKLARININ SURİYE HAREKATINDAKİ BAZI HATALARI ASLINDA HATALI MİZAHIN SANATSAL UYGULAMALARDAKİ ETKİLERİNİN SONUÇLARI OLABİLİR Mİ ?
.
Önce böylesine sanatsal etkilerin varlığı varsa tarihi hataların yapılmaması için artık bilimsel sanatın açıklaması gereği kapsamlı yazılar gereklidir. şöyle de düşünülebilir. Bu fikir büyük bir mizah ustasının bir ülkeyi gerçekten öldürüp öldüremeyeceği fikrinin tartışılması ile de düşünülebilir. Öğretmenler de politikacıların birçok konulardaki hatalarını düzelttirmek amaçlı olarak çok konuya karikatürlerdeki yarı bilimsel açıklamaları ile eleştirip incelettirdikten sonra bazı espriler akıllara geldikçe pilotlar, şöförler neden kazalar yapmasın.
Çünkü şu esnalar herkesler Türkiye'nin Suriye'yi işgal edeceğini ve şimdiye dek her şeyi cahilleştirip zencileştirenlerin çirkin gerici iktidarının aslında köy kökenli iletişimci uzmanlar gözetimiyle istatistiki nüfus planlaması da yaptığını sanıyor.
"Küçük kardeşiniz sayılması gereken komşunuz ile top oynamazsınız, öğretmeye gitmezsiniz, sesini dinlemezsiniz, ayrıca dünya tarihi şahitliğinde misafir olmayı da mı hiç bilmezsiniz ?". Günümüzde dünya genelinde gelişmekte olarak girişimci ülke olarak sanatı da sporu da sizler mahvettiniz, tarihi olarak cehaleti, çirkinleri, gericileri, özürlüleri, sakatları, suçluları, zencileri daha da egemen ve iktidar etmek üzere ve aslında en kayıt dışı ve en yüksek teknolojik elektronik araç gereçler ve uzay endüstrisinin çirkinlik yanlıkları ile klasik işgalci Türk kuvvetleri halindesiniz. Kasıtlı dilbilimsel yanlışlıklarınız olarak; Tarsus'un ABD'ye aitliğini, Türkiye'nin eyalet sayıldığını, ABD'nin BM'e eşitliğini, aynılığını, kıtasal olduğunu bilmiyor muyduk! Ülkenin en geri özürlülerinin adlarını üniversite tabelası olarak ve en yeteneksiz beceriksizlerinin adlarının tabelalarını güzel sanatlar fakültelerine dikseniz, sayısal asgariyet olarak malum öğrencilerinizi malum üretim biçimleriniz ile ürettikçe kimselerin haberleri olmuyor yani.
...

Adsız dedi ki...

2(...üstteki yazının devamı)

Basından takip edildiği gibi önce yüzbinlerce Suriyeli sanki çölde baş gösteren açlık ve salgın hastalıklardan kaçarak Türkiye'ye sanki gelecekte uzman doktorlar veya asgari uzman asker de olmak üzere girmiş bulunmaktadır.
Ülkenin başındaki cumhurbaşkanı, başbakan gibi şahısların yakın geçmişe dek bilebildikleri tek yabancı dilin Arapça olabileceği kolayca tahmin edilebilir. Ayrıca dini ideolojileri ile tanınıp defalarca kapatılma tehlikeleri atlatmış gerici partilerden ve o çizgideki tarihi uygulama olarak cemaat olarak çok daha geometrik olarak üredikleri ve Türk GSMH için sorun oldukları için çöldeki mahrumiyet bölgesi olarak gerici Arap ülkelerine sürülmeleri gerekenlerinin basın yayın organlarının çevrelerinden çıkıp başa geçirildikleri hemen ispat edilebilir. Sözkonusu basın yayın organlarının ve cemaatlerinin merkezleri havaalanlarına da çok yakındır.
Hatay Uluçınar'ın halen ilçe olmayıp, orada ordunun özellikle zayıf bırakılmasının taktik gereği olduğu da iddia edilebilir. Ayrıca son yıllarda Türk TV kanallarında çalışan tüm programcı, spiker, sunucularının büyük ve önemli çoğunun uzun yıllar Hatay'da bulundukları ve ana dillerinin de Arapça olduğu istatistiksel olarak kayıtlardadır.
Uluçınar'ın eski adı olan Arsuz'un kaldırılıp hiç yatırım yapılmayıp belki Tarsus Amerikan Kolejlilerce Tartus kentinin mimari görünümünü New York'a çevirmeleri hakkında da daha ne denilebilir ?
İnternette arandığında nedense TÜBA bulunamıyorsa ve Tübitak kurumu sitesi dua yazıtlarıyla işgal edilerek saat kuleleri yerine minareler dikilmek üzereyse daha ne denilebilir ?
Acaba işte bu görselleşmiş durumda aslında Suriye'nin Türkiye'yi önceden işgal ettirilmiş olduğu söylenebilir mi söylenemez mi?
Bu cumhurbaşkanı ve başbakan bu Suriye devletine mizahçıların en çirkinlerinin, kötülerinin isteklerine ve ticari başarısı şimdiden garantilenmiş haldeki ve dünya genelinde olası yeni kötü adamların üretilecekleri de önceden bildirdiğim yeni "Batman" filmlerine ve Ağca figürünün şimdiden hazırlanan Filistinli rolüne paralel olarak niçin yenilmesin?
Bu eski didaktik öğrenci tipli dışişleri bakanı, dünya genelinde ben halen hayattayken artık kendi fotoğrafını vb. gösterebilir mi ? Sizler bir Selahattin Eyyubi kalesinin vb. vs.nin ekranlardaki fotoğrafına bakabilir misiniz, bakmış olmanız önceden neyinizi gerektirir !
Acaba büyük ustaların aydınların ne düşündüklerini açıklamalarını gerektiren bu "espritüel istatiki, estetiksel statü" manzarası güzel mi, kalıcı mı?
Değer İskender (Valor Alexander)
(proje mühendisi firmamento)